Základná škola

Základná škola
s materskou školou

Harichovce

Materská škola
  • .: koncepcia školy
  • .: novinky
  • .: aktivity školy
  • .: história
  • .: súčasnosť
  • .: učitelia
  • .: záujmová činnosť
  • .: súťaže
  • .: záverečná správa
  • .: projekty
  • .: fotoalbum
  • .: rada školy
  • .: faktúry a zmluvy
  • p
  • .: kontakt
  • Veľkým medzníkom v živote školy bol prechod na  právnu subjektivitu, ktorú škola zo zákona získala 1.7.2002, prenos kompetencií v oblasti školstva zo štátu na obec, ktorá sa v zmysle zákona stala zriaďovateľom školy a najmä spojenie základnej školy s materskou školou do jednej právnickej osoby.
     Od 1.7.2003 je Základná škola s materskou školou v Harichovciach právnym nástupom oboch škôl. Súčasťou školy je aj školská jedáleň a ŠKD.
    Základná škola: V tomto školskom roku navštevuje ZŠ 135 žiakov. Máme 9 ročníkov v 8. triedach. Povinnú školskú dochádzku ukončilo 8 žiakov. Jeden žiak 5. ročníka bude pokračovať v štúdiu na osemročnom gymnáziu. Traja žiaci sa presťahovali do SNV. Do prvého ročníka nastúpilo 23 žiakov. Jeden žiak 1. ročníka a jeden žiak 2. ročníka si plnia povinnú školskú dochádzku v zahraničí. Spojení do jednej triedy, s jednou triednou učiteľkou, sú žiaci siedmeho a ôsmeho ročníka. Vyučujú sa samostatne podľa ročníkov. Len výchovné predmety (ORO, OCHČ, TŠV) sa učia spoločne.
    Na začiatku školského roka boli v ZŠ upravené učebné osnovy a učebné plány predmetov podľa ŠkVP pre 9. ročník a bola prepracovaná dokumentácia školy podľa nových vyhlášok a zákonov.
    V tomto školskom roku, v piatom roku školskej reformy, postupujeme už vo všetkých ročníkoch podľa UP a UO ŠVP a ŠkVP.

    Spolupracujeme so špeciálnym pedagógom, ktorý sa venuje začleneným žiakom s vývinovými poruchami učenia.
    Školský vzdelávací program ZŠ obsahuje vlastné voliteľné predmety:
    I.stupeň: Osobnostný a sociálny rozvoj, Tvorivá dramatika, Anglický jazyk
    II.stupeň: Osobnostný a sociálny rozvoj, Regionálna výchova, Ochrana človeka, Svet práce
    Náboženskú výchovu navštevuje 135 žiakov.
    Rozširujúce hodiny: SJL v 9. ročníku, MAT v 9. ročníku
    Nepovinné predmety: ORO v 9. ročníku
    Aby boli ciele výchovno - vzdelávacieho procesu splnené, naďalej pracujeme na tom, aby sme systém tvorivo - humanistickej výučby, na ktorom je založený ŠkVP, dokonale poznali, zvnútornili si ho. Aj naďalej budeme pokračovať v modernizácii výučby, v zmene vzdelávacích stratégií smerom k činnostnej výučbe, k zážitkovému učeniu sa a k využívaniu nových prostriedkov vo výučbe.
    Škola má ideálne podmienky na budovanie školy rodinného typu pre nízky počet žiakov. Všetci účastníci výchovno vzdelávacieho procesu sa dobre poznajú, nikto sa nestratí v anonymite. V škole je pokojná pracovná atmosféra, bez vážnych rušivých vplyvov, bez šikanovania, bez známok patologických javov. Vzťah vedenia školy a učiteľského zboru je dobrý. Riadenie školy je demokratické. Presnou organizáciou vo všetkých oblastiach života školy sme si určili pravidlá, ktoré dodržiavame a keďže všetci chápeme nevyhnutnosť zmeny v škole, spoločne pracujeme na budovaní kvality školy.
    Sme Otvorenou školou a jej brány sa nezatvárajú ani po skončení vyučovania. Talent našich detí rozvíjame nielen v rámci vyučovania, v rámci záujmovej činnosti, ale aj štúdiom v ZUŠ. V popoludňajších hodinách pokračuje 4 krát do týždňa činnosť dislokovaného pracoviska ZUŠ Dezidera Štraucha v Smižanoch. Hudobný, tanečný a výtvarný odbor navštevuje 51 žiakov - okrem teórie, žiaci hrajú na hudobných nástrojoch, na klavíri, na gitare a pracujú 3 skupiny výtvarného odboru a 1 skupina tanečného odboru.

    Počet zamestnancov ZŠ je 18, prepočítaný stav 15,9. Z toho pedagogickí zamestnanci - 14 prepočítaný stav: 13,3, nepedagogickí zamestnanci - 4, prepočítaný stav 2,5.

    Časová organizácia vyučovania:
    1. vyuč. hod.     7.55 - 8.40
    2. vyuč. hod.     8.50 - 9.35
    3. vyuč. hod.     9.45 - 10.30
    4. vyuč. hod.    11.00 - 11.45
    5. vyuč. hod.    11.55 - 12.40
    6. vyuč. hod.    12.50 - 13.35
    7. vyuč. hod.    14.00 - 14.40

    Materská škola: V MŠ je zapísaných 48 detí. V prvej heterogénnej skupine vyučuje p. uč. Milada Hlavatá a Bc. Ivana Karchňáková. Triednou učiteľkou je Milada Hlavatá. V druhej heterogénnej skupine vyučuje Mgr. Viera Hudáčková a Mgr. Jana Tatarková. Triednou učiteľkou je Mgr. Viera Hudáčková.
    Do MŠ stravu vozíme zo ZŠ a je deťom vydávaná vo výdajnej školskej jedálni.

    V školskej jedálni pracuje vedúca ŠJ a tri kuchárky, z toho jedna na skrátený pracovný čas. Školská jedáleň pripravuje denne asi 172 obedov - pre deti materskej školy, žiakov základnej školy, zamestnancov, ale aj cudzích stravníkov. V spolupráci so zriaďovateľom zabezpečujeme stravu aj pre dôchodcov v obci.
    Školský klub detí navštevuje 43 detí. Deti sú v dvoch oddeleniach. Jedno oddelenie vedie vychovávateľka s príslušnou kvalifikáciou, ktorá si svoj úväzok dopĺňa vyučovaním výchovných predmetov v ZŠ, v druhom oddelení si svoj úväzok dopĺňa učiteľka 1. stupňa ZŠ.
    Podľa ŠkVP založenom na tvorivo humanistickej výučbe postupuje aj ŠKD. Aj v týchto zložkách školy bola prepracovaná dokumentácia a plány školy.


    Materiálna pripravenosť školy:
    Základná škola: Materiálno technické podmienky výchovnovzdelávacieho procesu sú veľmi dobré. Chodby sú zmodernizované, s novou dlažbou, vymaľované, učebne sú čisté, vybavené novým nábytkom, počítačmi napojenými na internet a na školský server s výukovými programami. V každej triede je dataprojektor a interaktívna tabuľa. Žiaci využívajú pri výučbe jazykovú učebňu s interaktívnou tabuľou a moderným jazykovým programom, na informatickej výchove počítačovú učebňu s 13 počítačmi, dataprojektorom a plátnom. Všetci učitelia majú k dispozícii okrem 4 počítačov a 2 notebookov v zborovni aj vlastný notebook na prípravu na výučbu doma. Celkovo majú učitelia a žiaci k dispozícii 44 počítačov a 12 notebookov.
    S cieľom plniť úlohy zamerané na vytvorenie kvalitnejších podmienok na výučbu sme opäť vylepšili podmienky na vyučovanie v triedach. Dali sme namontovať žalúzie do piatich tried vedľa tabule, aby sa zlepšila práca na interaktívnej tabuli, do vybavenia tried IKT sme investovali 8 178 eur a pokračujeme v postupnej rekonštrukcii školy V tomto školskom roku sme na rekonštrukciu chodby /výmena dlažby, nové omietky, výmena radiátorov, maľovanie/ z vlastných prostriedkov investovali 26 912 eur, doplnili sme nábytok za 1 064 eur, učebné pomôcky za 10 117 eur, knihy a odbornú literatúru za 415 eur.
    Nepodarilo sa nám vybudovať novú učebňu. Máme pripravený projekt na jej vybudovanie v bývalej starej kotolni, ale je potrebné, aby sa vysporiadali pozemky pod školou. Máme problémy s výučbou delených tried na jazyky, náboženskú výchovu a na informatiku. Potrebná je rekonštrukcia školských dielní poškodených po povodniach. Tie sú umiestnené v budove ŠJ, ktorú je predtým potrebné zbaviť vlhkosti. Škola využíva na telesnú výchovu telocvičňu v areáli športového klubu a školské ihrisko. Stravovanie žiakov a zamestnancov zabezpečuje školská jedáleň. Areál školy je upravený, udržiavaný, s kvetinovými záhonmi, ovocným sadom a skalkou. Na školskom dvore sme pripravili podmienky na cvičenie a hry pre deti . Dali sme namontovať športovú prekážkovú dráhu, hojdačky, preliezky, pieskovisko. Deti ich využívajú v čase vyučovania, počas pobytu v ŠKD, ale aj s rodičmi popoludní a mládež večer. Po vysporiadaní pozemkov je potrebné začať s výstavbou kvalitnejších ihrísk.
    Materská škola: V minulom školskom roku sme do tried dali namontovať žalúzie za 502 eur, zakúpili sme nový nábytok pre deti a vysávač za 680 eur, hračky za 824 eur, nainštalovali sme internet do tried za 200 eur a urobili revíziu elektriny. V tomto roku plánujeme zakúpiť stolíky pod počítače, interaktívnu tabuľu, potrebujeme vymeniť striešku nad vchod, dvere do tried. Na to nám financie snáď vystačia. Je potrebné zrekonštruovať umývarku, WC, kúrenie, terasy a školský dvor. Na rekonštrukciu nám rozpočet MŠ nestačí.
    V MŠ sú vhodné podmienky na výchovu a vzdelávanie detí, triedy sú čisté, vymaľované a esteticky upravené. Učiteľky a deti majú dostatok pomôcok, hračiek a potrieb na výchovno vzdelávací proces.

    Školská jedáleň: Interiér kuchyne a ŠJ je vyhovujúci na prípravu stravy a na stravovanie, ale zariadenie jedálne je zastaralé. V priebehu minulého školského roka nám zriaďovateľ vymenil staré kotly na teplú vodu. My sme urobili revíziu elektriny v ŠJ, ale ostatné prostriedky sme investovali do prevádzky. Nepodarilo sa nám do kuchyne doplniť žiaden inventár. ŠJ súrne potrebuje v kuchyni vymeniť staré okná, elektrické rúry a elektrické pece, ktoré sú vo veľmi zlom stave, je potrebná výmena vchodových dverí a doplnenie inventára kuchyne. Rozpočet nám nestačí. ŠJ priemerne denne vydáva asi 172 obedov.

    Na budovách a ŠJ je potrebná veľká rekonštrukcia, pretože suterén oboch budov je prevlhnutý, neodizolovaný a vlhkosť nasakuje do stien, je potrebné vymeniť aj ostatné radiátory v MŠ, okná v ŠJ a strechu v ŠJ. Upratovanie bolo prevedené aj v budovách materskej školy a v budove školskej jedálne. Pred začiatkom školského roka boli vykosené a upravené aj školské dvory ZŠ a MŠ.
    Práca v budovách MŠ a ŠJ závisí od financií od zriaďovateľa.

    Celkový počet zamestnancov školy je 25. 4 zamestnanci pracujú na skrátený pracovný čas. Štyri zamestnankyne sú na materskej dovolenke. Prepočítaný stav - 26,4. Zamestnávame ekonómku, ktorá pracuje aj ako pracovníčka PAM pre celú školu.

    Naši sponzori a priaznivci.

    posledná aktualizácia: 28.09.2012
    webmaster